De hervormingen in de zorg raken de GGZ stevig. Zorg die voorheen werd vergoed vanuit de AWBZ, is nu de verantwoordelijkheid van gemeenten. Dit ging gepaard met kortingen op het budget. In tijden met zoveel verandering is het een uitdaging om kwaliteit te blijven garanderen. Veel organisaties in de GGZ of verslavingszorg zoeken naar een identiteit. Hoe kunnen zij zich profileren in het nieuwe zorglandschap? ZorgfocuZ helpt GGZ-instellingen met gedegen marktonderzoek.

Marktonderzoek GGZ

Instellingen zijn genoodzaakt keuzes te maken. Het maken van keuzes is een stuk gemakkelijker wanneer u inzicht heeft. Wanneer u weet wat uw cliënt belangrijk vindt, kunt u gefundeerd de kwaliteit van uw zorgverlening verbeteren. Een marktanalyse of specifiek doelgroepenonderzoek kan u helpen bij het maken van strategische keuzes. Hoe onderscheidt u zich van andere zorgaanbieders en welk aanbod past bij de veranderingen die de overheid initieert? Dat zijn wezenlijke vragen. Ook familieleden of mantelzorgers zijn een belangrijke bron van informatie, omdat zij samen met uw medewerkers verantwoordelijk zijn voor de ondersteuning van de cliënten.

Mogen wij u helpen?

ZorgfocuZ heeft diverse GGZ-instellingen reeds geholpen met onderzoek en aanvullend advies. Wij zijn door het CIIO geaccrediteerd voor het uitvoeren van kwantitatief en kwalitatief onderzoek in de zorgsector. Wij kunnen u helpen met het uitvoeren van diverse onderzoeken onder relevante doelgroepen. Met cliëntervaringsonderzoeken kunt u inzicht verkrijgen in verschillende vraagstukken zoals de kwaliteit van ambulante hulp, begeleid wonen, beschermd wonen en klinische zorg.

Naast cliëntervaringsonderzoeken kunnen wij ook uw medewerkers bevragen om een beeld te geven waar zij tevreden over zijn of waar zij verbeterpunten zien. Dit kunt u ook gebruiken in het kader van de HKZ-certificering. Wij kunnen u ook helpen met onderzoek onder mantelzorgers, verwijzers of andere stakeholders. Of wellicht wilt u meer efficiency en structuur in de wijze waarop u stuurt op kwaliteitsverbetering. Ook daar hebben wij oplossingen voor bedacht en kunnen wij u mee helpen. Bij ZorgfocuZ krijgt u altijd een adviesrapport dat zich uitstekend leent voor implementatie.

 

Vraag direct een offerte aan


Uw contactpersoon

Drs. Robbert Klein Koerkamp

(050) 82 00 461
r.klein.koerkamp@zorgfocuz.nl


Voorbeeldcases


Cliëntervaringsonderzoek

Bekijk de voorbeeldcase


Zorgmarketing

Bekijk de voorbeeldcase


Marktonderzoek

Bekijk de voorbeeldcase


Klant over ZorgfocuZ