Vraag direct een offerte aan

Uw contactpersoon

Chiel Westra, MSc.

(050) 82 00 461
c.westra@zorgfocuz.nl



Zideris over ZorgfocuZ

ZorgfocuZ is er in geslaagd om rond de complexe begeleidingsmethode die wij gebruiken in onze Wmo-activiteiten, in korte tijd een degelijk én origineel strategisch marketingplan op te stellen. Het gaat ons zeker helpen om onze Wmo-activiteiten te versterken en uit te breiden.
Joost Meijs - Directeur, Zideris


Zideris biedt professionele begeleiding en ondersteuning aan kinderen, jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking en heeft locaties in onder meer De Bilt, Epe, Rhenen, Veenendaal, Wageningen en Zeist. De organisatie streeft duidelijk naar ‘een eigen gezicht’ en zoekt vanuit die ambitie continu naar nieuwe methoden en technieken om haar zorg te verbeteren.

In het voorjaar van 2016 rondde Zideris een pilot af, waarin een nieuwe begeleidingsmethode binnen Wmo-activiteiten werd getest. De ervaringen tijdens de pilot waren dusdanig positief, dat de organisatie besloot om deze aanpak beter en breder op de kaart te willen zetten. ZorgfocuZ werd gevraagd om hierbij te ondersteunen en een concreet marketingplan uit te werken.

Op basis van een zorgvuldige SWOT-analyse heeft ZorgfocuZ advies gegeven over de doelgroepkeuze en de positionering. We hebben daarbij heel duidelijk gesteld op wie Zideris zich zou moeten richten en welke korte, krachtige positioneringsstatement daar bij zou passen. Samen met een concreet voorstel voor een gefaseerde marktbenadering, was het eindresultaat een krachtig marketingplan dat concrete handvatten biedt waar Zideris direct mee aan de slag kan.

Terug naar alle voorbeeldcases