Vraag direct een offerte aan

Uw contactpersoon

Drs. Arjan Rozema

(050) 82 00 461
a.rozema@zorgfocuz.nl



Isala

Isala

Werkveld:
Ziekenhuizen
Dienst:
Marktonderzoek

Isala, het topklinische ziekenhuis uit Zwolle, heeft diverse ambities om de positie van het ziekenhuis te versterken. Daarbij hoort in sterke mate ook dat de RVE’s (Resultaat Verantwoordelijke Eenheden) zelf het initiatief moeten nemen om tot concrete marketingacties te komen. ZorgfocuZ heeft diverse RVE’s van Isala hierbij ondersteuning geboden.

Om te komen tot de juiste strategische marketingkeuzes, is ZorgfocuZ allereerst per RVE gestart met het maken van gedegen klant- en marktanalyses. Vanuit systematische analyses van de marktsituatie per specialisme kregen we inzichten in de klantengroepen, verwijzersgedrag, het concurrentieveld en andere relevante externe beïnvloedende factoren voor de adherentie. Dit vormde de basis voor het ontwikkelen van marketingstrategische keuzes (keuzes over doelgroepen en positionering), die vervolgens samen met de RVE-managers en de ondersteunende communicatiemedewerkers zijn vertaald naar een communicatieplan per RVE. Uiteraard met een complete uitwerking van concrete marketingactie(s) en een adequate planning in de uitwerking van de marketingmix (de 5 P’s: Product, Plaats, Personeel, Prijs en Personeel)

Terug naar alle voorbeeldcases