Vraag direct een offerte aan

Uw contactpersoon

Drs. Robbert Klein Koerkamp

(050) 82 00 461
r.klein.koerkamp@zorgfocuz.nl



Diakonessenhuis Utrecht

Diakonessenhuis Utrecht

Werkveld:
Ziekenhuizen
Dienst:
Naamsbekendheid / Imago onderzoek, Marktonderzoek

Het Diakonessenhuis is een ziekenhuis dat met haar vestigingen in Utrecht, Zeist en Doorn een goede marktpositie in de provincie Utrecht heeft. Het Diakonessenhuis is het oudste Diaconessenhuis in Nederland, maar vandaag de dag een vooruitstrevend algemeen ziekenhuis en erkend opleidingsziekenhuis.

In het najaar van 2017 voerde ZorgfocuZ een marktonderzoek en verschillende marktanalyses uit voor dit ziekenhuis, om in beeld te brengen wat de sterke en minder sterke punten van de organisatie zijn, maar ook waar zich de kansen en bedreigingen voordoen. Onder leiding van Karel Jan Alsem van marketingadviesbureau Alsem Strategie (gespecialiseerd in zorgmarketing) voerde ZorgfocuZ het onderzoek uit en presenteerde het de resultaten schriftelijk in een onderzoeksrapport én mondeling tijdens een avond met de Raad van Bestuur en de medisch specialisten van het ziekenhuis.

Terug naar alle voorbeeldcases