Klanten vragen ons wel eens hoe wij de waarderingen voor ZorgkaartNederland verzamelen. Met ZorgkaartNederland hebben wij spelregels afgesproken om de waarderingen betrouwbaar te houden:
- Een cliënt geeft zelf een waardering. Dit betekent: zonder tussenkomst van een medewerker, vrijwilliger of lid van de cliëntenraad.
- Cliënten moeten een waardering alléén kunnen geven. Dus zonder aanwezigheid van een medewerker, vrijwilliger of lid van de cliëntenraad.
- Alleen cliënten of naasten mogen een waardering geven (en niet een medewerker, vrijwilliger of lid van de cliëntenraad).
- Alle cliënten in uw organisatie die een waardering kunnen geven moeten benaderd worden. U maakt dus geen selectie.
- Cliënten mogen halfjaarlijks een waardering per zorgverlener of zorginstelling geven.
- Zorgaanbieders snappen dat het belangrijk is dat de cliënt anoniem een waardering kan geven en zorgen er dus voor dat zij nooit de identiteit van de inzenders te weten kunnen komen.
- Gebruik van invulkaartjes die later digitaal worden verwerkt niet is toegestaan.
Wilt u meer weten over het verzamelen van waarderingen op ZorgkaartNederland? Meer informatie kunt vinden op waarderingen op ZorgkaartNederland.