Waarderingen op ZorgkaartNederland

Zorgkaart Nederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg. Op ZorgkaartNederland delen cliënten hun ervaringen over zorgorganisaties. De website biedt daarmee informatie aan mensen om te kunnen kiezen voor een zorgverlener die het beste bij hen past. Door actief waarderingen op te halen voor ZorgkaartNederland heeft uw organisatie altijd een actueel inzicht in hoe cliënten de zorg ervaren. Wilt u als zorgorganisatie cliëntervaringen meten via ZorgkaartNederland? Dat kan! Wij zijn erkend partner van ZorgkaartNederland en gemachtigd om namens ZorgkaartNederland waarderingen te verzamelen voor zorgorganisaties.

ZorgkaartNederland: 50% korting op een belteam of interviewteam via ZorgfocuZ

ZorgkaartNederland biedt tijdelijk een korting van 50% aan op de kosten voor de inzet van ons belteam of ons interviewteam. Alle organisaties die op ZorgkaartNederland genoemd staan als verpleeg- en verzorgingshuis, particulier woonzorgcentrum, hospice of zorghotel kunnen van deze actie gebruik maken. De korting werkt als volgt:

  • Voor een interviewteam vergoedt zorgkaartNederland maximaal €200,- inclusief BTW per dagdeel.
  • Voor een belteam vergoedt zorgkaartNederland maximaal €400,- inclusief BTW per 100 telefoonnummers.

Zorgaanbieders kunnen zich bij ZorgfocuZ aanmelden voor de actie!

Waarderingen op ZorgkaartNederland

waarderingen Zorgkaart Nederland

De waarderingen voor ZorgkaartNederland kunnen wij op diverse manieren voor u verzamelen. Dit kan door middel van:

De meeste organisaties kiezen voor een telefonische benadering of voor interviews op locatie. Een combinatie van beide wordt ook wel gekozen. Telefonische interviews zijn de meest kosteneffectieve optie aangezien wij in een relatief kort tijdsbestek veel cliënten kunnen benaderen. Met face-to-face interviews op locatie kunnen wij weer net iets beter een connectie maken met de cliënten en specifieke informatie achterhalen zoals persoonlijke ervaringen, belevingen, percepties of behoeften.

De MOA heeft in mei 2020 richtlijnen gepubliceerd voor het uitvoeren van face-to-face interviews ten tijden van corona. Wij houden ons uiteraard aan deze richtlijn en zullen de uitgangspunten met u afstemmen.

Ervaren meetbureau ZorgkaartNederland

Wij beschikken over een belteam en interviewers die veel ervaring hebben met het vergaren van waarderingen voor ZorgkaartNederland. Ons belteam en onze interviewers zijn speciaal getraind voor het afnemen van telefonische en face-to-face interviews en zij weten op basis van hun ervaring goed hoe ze optimaal de ZorgkaartNederland vragenlijst kunnen afnemen bij cliënten.

Wij verzamelen alle waarderingen volgens bepaalde specificaties en spelregels van ZorgkaartNederland. De uitgevraagde waarderingen worden door ons bij ZorgkaartNederland aangeleverd voor publicatie op Zorgkaart Nederland.nl.

PREM Wijkverpleging

Bent u een thuiszorgorganisatie en aanbieder van wijkverpleging? In dat geval bent u verplicht om jaarlijks cliëntervaringen te meten aan de hand van de PREM Wijkverpleging. Waarderingen die via de PREM Wijkverpleging worden verzameld dienen tevens als waardering op ZorgkaartNederland geplaatst te worden.

Wij ondersteunen meer dan 80 thuiszorgorganisaties bij de PREM Wijkverpleging. Met onze ervaring kunnen wij u uitstekend van dienst zijn bij het uitvoeren van dit onderzoek en het verzamelen van waarderingen voor ZorgkaartNederland.

Cliëntervaringen Verpleeghuiszorg in toekomst via ZorgkaartNederland

De Stuurgroep Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg heeft in maart 2020 bekend gemaakt dat de cliëntervaringen verpleeghuiszorg anders gemeten gaan worden. ActiZ (onderdeel van de Stuurgroep) meldt op haar website dat de cliëntervaringen ter verantwoording en landelijke vergelijkbaarheid vanaf 2021 met de vragenlijst van ZorgkaartNederland worden opgehaald. In 2020 volstaan de NPS-score of de aanbevelingsvraag nog. ActiZ publiceert rond augustus 2020 het vernieuwde handboek en meetinstructies. Wilt u op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen? Neemt u dan contact met ons op.

Ondersteuning bij verzamelen van waarderingen

Hoe meer waarderingen van cliënten u over uw organisatie verzamelt, hoe betrouwbaarder het beeld van de zorg die cliënten van uw organisatie mogen verwachten. Ook zijn de waarderingen een belangrijke bron van informatie voor uw organisatie aangezien het u inzicht geeft in wat goed gaat, maar ook wat beter kan. U bent als organisatie gebaat bij een zo compleet mogelijk beeld.

Naast het vergaren van waarderingen via interviews of telefonisch onderzoek, ondersteunen wij organisaties met het verzamelen van ‘organische’ waarderingen. Dit zijn waarderingen die de organisatie zelf verzamelt, zonder tussenkomst van een meetbureau. Wij denken met u mee hoe u deze evaluaties kunt integreren in uw werkproces en hoe u cliënten het beste kunt vragen om een waardering te plaatsen op ZorgkaartNederland.

Wij maken gebruik van een checklist die u hierbij kan ondersteunen. Enkele tips voor het verzamelen van waarderingen zijn bijvoorbeeld:

  • Mailing naar (ex-) cliënten
  • Gebruik van promotiemateriaal
  • Goed en volledig inrichten van het dashboard in ZorgkaartNederland
  • Inzet van Social media
  • Medewerkers die cliënten vragen om deel te nemen
  • Free Publicity

Wij hebben allerlei voorbeeldmaterialen tot onze beschikking die wij met u kunnen delen. Wilt u meer weten over onze aanpak en onze checklist? Neemt u dan contact met ons op.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Wilt u meer weten over waarderingen verzamelen op ZorgkaartNederland, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega’s Martin Bloem of Maartje Koops en laat u overtuigen van onze meerwaarde.

U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 82 00 461.