Waarderingen op ZorgkaartNederland

ZorgkaartNederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg. Op ZorgkaartNederland delen cliënten hun ervaringen over zorgorganisaties. De website biedt daarmee informatie aan mensen om te kunnen kiezen voor een zorgverlener die het beste bij hen past. Door actief waarderingen op te halen voor ZorgkaartNederland heeft uw organisatie altijd een actueel inzicht in hoe cliënten de zorg ervaren. Wilt u als zorgorganisatie cliëntervaringen meten via ZorgkaartNederland? Dat kan! Wij zijn erkend partner van ZorgkaartNederland en gemachtigd om namens ZorgkaartNederland waarderingen te verzamelen voor zorgorganisaties.

Verzamelen waarderingen op ZorgkaartNederland

waarderingen Zorgkaart Nederland

De waarderingen voor ZorgkaartNederland kunnen wij op diverse manieren voor u verzamelen. Dit kan door middel van:

De meeste organisaties kiezen voor een telefonische benadering of voor interviews op locatie. Een combinatie van beide wordt ook wel gekozen. Telefonische interviews zijn de meest kosteneffectieve optie aangezien wij in een relatief kort tijdsbestek veel cliënten kunnen benaderen. Met face-to-face interviews op locatie kunnen wij weer net iets beter een connectie maken met de cliënten en specifieke informatie achterhalen zoals persoonlijke ervaringen, belevingen, percepties of behoeften.

De contacten met ZorgfocuZ verliepen erg goed. Er was goede en snelle communicatie, waardoor vlot gestart kon worden met de belronde. Fijn dat we op deze manier een boost konden geven aan onze reviews op Zorgkaart Nederland.

Liesbeth Rogge – Adviseur Beleid en Kwaliteit Liberein

Ervaren meetbureau ZorgkaartNederland

Wij beschikken over een belteam en interviewers die veel ervaring hebben met het vergaren van waarderingen voor ZorgkaartNederland. Ons belteam en onze interviewers zijn speciaal getraind voor het afnemen van telefonische en face-to-face interviews en zij weten op basis van hun ervaring goed hoe ze optimaal de ZorgkaartNederland vragenlijst kunnen afnemen bij cliënten.

Wij verzamelen alle waarderingen volgens bepaalde specificaties en spelregels van ZorgkaartNederland. De uitgevraagde waarderingen worden door ons bij ZorgkaartNederland aangeleverd voor publicatie op Zorgkaart Nederland.nl.

Continu meten

Voor zorgaanbieders is het belangrijk om actuele waarderingen op ZorgkaartNederland te verzamelen. Hoe actueler de waarderingen hoe beter een cliënt een beeld kan vormen over de dienstverlening van een zorgaanbieder op dat moment.

Steeds meer zorgaanbieders stappen voor het verzamelen van waarderingen op ZorgkaartNederland daarom ook over naar continu meten. Bij continu meten staat de gedachte centraal dat ervaringen van cliënten op meerdere momenten per jaar worden opgevraagd, bijvoorbeeld eens per maand of per kwartaal. Vanuit ZorgfocuZ ondersteunen wij zorgaanbieders hierin met zogenaamde belrondes. We voeren dan meerdere belrondes per jaar uit waarbij we telkens een nieuwe groep cliënten bellen en waarderingen verzamelen voor publicatie op ZorgkaartNederland.  

PREM Wijkverpleging

Bent u een thuiszorgorganisatie en aanbieder van wijkverpleging? In dat geval bent u verplicht om jaarlijks cliëntervaringen te meten aan de hand van de PREM Wijkverpleging. Waarderingen die via de PREM Wijkverpleging worden verzameld dienen tevens als waardering op ZorgkaartNederland geplaatst te worden.

Wij ondersteunen meer dan 80 thuiszorgorganisaties bij de PREM Wijkverpleging. Met onze ervaring kunnen wij u uitstekend van dienst zijn bij het uitvoeren van dit onderzoek en het verzamelen van waarderingen voor ZorgkaartNederland.

Cliëntervaringen Verpleeghuiszorg via ZorgkaartNederland

De Stuurgroep Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg heeft bekend gemaakt dat de cliëntervaringen in de verpleeghuiszorg vanaf 2021 (ter verantwoording en landelijke vergelijkbaarheid) met de vragenlijst van ZorgkaartNederland moeten worden opgehaald. Wilt u meer weten over deze eisen? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Waarderingen verzamelen voor organisaties in de gehandicaptenzorg

Wij verzamelen onder meer waarderingen voor organisaties in de gehandicaptenzorg. Wij zijn op dit moment het enige meetbureau in Nederland dat hiervoor gekwalificeerd is. Onze interviewers hebben een aparte training gekregen en zijn geëquipeerd om interviews met cliënten van organisaties in de gehandicaptenzorg uit te voeren.

Ondersteuning bij verzamelen van waarderingen voor ZorgkaartNederland

Hoe meer waarderingen van cliënten u over uw organisatie verzamelt, hoe betrouwbaarder het beeld van de zorg die cliënten van uw organisatie mogen verwachten. Ook zijn de waarderingen een belangrijke bron van informatie voor uw organisatie aangezien het u inzicht geeft in wat goed gaat, maar ook wat beter kan. U bent als organisatie gebaat bij een zo compleet mogelijk beeld.

Naast het vergaren van waarderingen via interviews of telefonisch onderzoek, ondersteunen wij organisaties met het verzamelen van ‘organische’ waarderingen. Dit zijn waarderingen die de organisatie zelf verzamelt, zonder tussenkomst van een meetbureau. Wij denken met u mee hoe u deze evaluaties kunt integreren in uw werkproces en hoe u cliënten het beste kunt vragen om een waardering te plaatsen op ZorgkaartNederland.

Wij maken gebruik van een checklist die u hierbij kan ondersteunen. Enkele tips voor het verzamelen van waarderingen zijn bijvoorbeeld:

  • Mailing naar (ex-)cliënten
  • Gebruik van promotiemateriaal
  • Goed en volledig inrichten van het dashboard in ZorgkaartNederland
  • Inzet van Social media
  • Medewerkers die cliënten vragen om deel te nemen
  • Free Publicity

Wij hebben allerlei voorbeeldmaterialen tot onze beschikking die wij met u kunnen delen. Wilt u meer weten over onze aanpak en onze checklist? Neemt u dan contact met ons op.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Wilt u meer weten over waarderingen verzamelen op ZorgkaartNederland, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met Imme van der Velde en laat u overtuigen van onze meerwaarde.

U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 82 00 461.