Continu meten (gemeenten)

Steeds meer gemeenten stappen voor de uitvoering van de cliëntervaringsonderzoeken Wmo, Jeugdwet en Participatiewet over naar continu meten. Bij continu meten staat de gedachte centraal dat ervaringen van inwoners aansluitend bij de klantreis worden opgevraagd, bijvoorbeeld zo snel mogelijk nadat de toegangsfase is afgerond of nadat de zorg geleverd is. Bij continu meten wordt niet eenmalig gemeten (bijvoorbeeld eens per jaar), maar op meerdere momenten per jaar of zelfs automatisch.

Hogere respons en betere feedback

Door goed aan te sluiten op de ‘klantreis’ en door vragenlijsten op een logisch moment aan te bieden kan veel succes met deze methode worden behaald. De kracht van continu meten is dat gemeten wordt zo snel mogelijk nadat cliënten een bepaalde ervaring hebben opgedaan met de gemeente of een aanbieder. Dat is voor cliënten ook een logisch moment. Cliënten zijn daardoor eerder geneigd om mee te doen aan het onderzoek met als resultaat een hogere respons dan bij onderzoeken waarbij eenmaal per jaar gemeten wordt. Daar komt bij dat de cliënt het contactmoment nog vers in het geheugen heeft en hierdoor meer gedetailleerde feedback kan geven.

Realtime inzicht via ons online dashboard

Wij beschikken over een online dashboard waarin realtime de respons en resultaten van de continue metingen gevolgd kunnen worden. U kunt dus direct met de uitkomsten aan de slag. Ons dashboard beschikt over diverse filtermogelijkheden waardoor u naast een totaaloverzicht inzicht kunt krijgen in de prestaties van afzonderlijke doelgroepen, teams, locaties of regio’s. Wilt u een demo bekijken van ons online dashboard? Neem dan gerust contact met ons op. Wij sturen u dan de inloggegevens per email.

Meer dan 75 gemeenten actief met continu meten van ZorgfocuZ

Vanuit ZorgfocuZ hebben wij aan de basis gestaan van de introductie van continu meten voor gemeenten. In 2017 zijn wij bij de gemeente Elburg als een van de eerste onderzoeksbureaus in Nederland begonnen met continu meten. Anno 2020 ondersteunen wij meer dan 75 gemeenten hiermee. Wij merken dat de uitgangspunten van deze methode en onze manier van werken aansluiten bij de behoefte van veel gemeenten.

Wij beschikken over alle kennis en middelen om continu meten voor uw gemeente tot een succes te maken. Wij weten vanuit onze ervaring wat wel en niet werkt en kunnen diverse mogelijkheden ter inspiratie voorleggen over hoe continu meten ingezet kan worden. 

Automatisch meten

Wij willen u er graag op wijzen dat wij het mogelijk kunnen maken om de metingen te automatiseren. Wij maken hiervoor een koppeling tussen uw registratiesysteem en onze enquête software. Wanneer er iemand in uw systeem wordt geregistreerd gaat er automatisch een seintje naar onze enquête software. De contactgegevens komen vervolgens bij ons binnen en worden automatisch meegenomen in het onderzoek. Al naar gelang hetgeen is geregistreerd, zullen wij een vragenlijst per post of e-mail versturen of de vragenlijst telefonisch afnemen.

Deze manier van automatiseren leidt ertoe dat u niet meer handmatig contactgegevens naar ons hoeft te uploaden. Een ander voordeel is dat het onderzoek op deze manier tegen een lage inspanning echt realtime uitgevoerd kan worden waardoor we optimaal aan kunnen sluiten op de klantreis van een cliënt.

Gemeenten die hier interesse in hebben, kunnen contact met ons opnemen. Wij kunnen kosteloos met u verkennen wat de mogelijkheden zijn.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Wilt u meer weten over het continu meten, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Martin Bloem en laat u overtuigen van onze meerwaarde.

U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 82 00 461.