Continu meten

Bij continu meten staat de gedachte centraal dat ervaringen van doelgroepen zoals cliënten, inwoners of medewerkers op meerdere momenten per jaar worden opgevraagd. In het geval van cliëntenonderzoek kunt u denken aan evaluatiemomenten vlak nadat de toegang tot de zorg is afgerond of nadat de zorg geleverd is. In het geval van medewerkersonderzoek zou u op meerdere momenten per jaar bepaalde thema’s kunnen voorleggen aan uw medewerkers. Het kan hierbij bijvoorbeeld gaan om actuele thema’s waarvan u de mening van medewerkers wilt weten of u kunt periodiek een korte vragenlijst uitzetten over algehele tevredenheid of de ervaren werkdruk.

Vanuit ZorgfocuZ passen wij deze methode steeds meer toe bij onderzoeken voor gemeenten, zorgorganisaties en ziekenhuizen.

Meetplan

Wij stellen met u een meetplan op dat de basis vormt van het continu meten. In het meetplan stellen wij met u vast welke doelgroepen benaderd worden, welke vragen aan ze gesteld zullen worden, via welke kanalen en hoe vaak ze benaderd worden.

In het geval van cliëntenonderzoek, zouden we idealiter zo goed en volledig mogelijk aan willen sluiten op de klantreis van een cliënt om zodoende optimaal gebruik te maken van de voordelen van continu meten. Hoe korter na het contactmoment geëvalueerd kan worden, hoe beter de cliënt zich de ervaring kan herinneren en hoe concreter de feedback zal zijn. Hierbij is het van belang om met elkaar na te denken over de meeste effectieve vormen van benadering. Wij kunnen u hierbij volledig ontzorgen, maar het kan echter ook handig zijn dat u als organisatie zelf meehelpt bij de dataverzameling. Bijvoorbeeld door uw medewerkers een vragenlijst uit te laten delen na een intakegesprek of om een vragenlijst mee te sturen met de beschikking of vooraf aan het gesprek over het zorgleefplan.

Realtime inzicht via ons online dashboard

Als wij een continue meting voor u uitvoeren, dan kunt u profiteren van alle inzichten en functionaliteiten van ons online dashboard. Wij beschikken over een online dashboard waarin realtime (op elk moment) de respons en resultaten van de continue metingen gevolgd kunnen worden. Ons dashboard beschikt over diverse filtermogelijkheden waardoor u naast een totaaloverzicht tevens inzicht kunt krijgen in de prestaties van bijvoorbeeld de afzonderlijke doelgroepen, teams, locaties of regio’s.

Wilt u een demo bekijken van ons online dashboard? Neem dan gerust contact met ons op. Wij sturen u dan de inloggegevens per email.

Automatisch meten

Wij willen u er graag op wijzen dat wij het mogelijk kunnen maken om de metingen te automatiseren. Dit is met name handig in het geval van cliëntenonderzoek waarbij u na bepaalde contactmomenten standaard een evaluatie wilt uitvoeren. Wij maken hiervoor een koppeling tussen uw registratiesysteem en onze enquête software. Wanneer er iemand in uw systeem wordt geregistreerd gaat er automatisch een seintje naar onze enquête software. De contactgegevens komen vervolgens bij ons binnen en worden automatisch meegenomen in het onderzoek. Al naar gelang hetgeen is geregistreerd, zullen wij een vragenlijst per post of e-mail versturen of de vragenlijst telefonisch afnemen.

Deze manier van automatiseren leidt ertoe dat u niet meer handmatig contactgegevens naar ons hoeft te uploaden. Een ander voordeel is dat het onderzoek op deze manier tegen een lage inspanning echt realtime uitgevoerd kan worden waardoor we optimaal aan kunnen sluiten op de klantreis van een cliënt.

Organisaties die hier interesse in hebben, kunnen contact met ons opnemen. Wij kunnen kosteloos met u verkennen wat de mogelijkheden zijn.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten