Tessa Dekker, MSc.

Onderzoeker

Tessa is als onderzoeker bij ZorgfocuZ bezig met een diversiteit aan onderzoeksprojecten. Ze is met name betrokken bij trajecten aangaande medewerkersonderzoek, marktonderzoek, haalbaarheidsonderzoek en naamsbekendheid- en imago-onderzoek.

Expertise

Tessa is vanuit haar achtergrond gespecialiseerd in marketing gerelateerde onderzoeken en is expert op het gebied van complexe (statistische) analyses. Daarnaast heeft ze zich de afgelopen jaren verder ontwikkeld op het gebied van medewerkersonderzoeken, door onder andere mee te werken aan diverse onderzoeken naar werkbeleving en sociale veiligheid.

Tessa aan het woord

De combinatie van drie dingen maakt dat ik energie krijg van het werk dat ik doe. Zo mag ik me storten op een grote diversiteit aan vraagstukken, kan ik me bezig houden met onderzoeken van maatschappelijk belang en heb ik regelmatig contact met onze klanten. De kennis over complexe (statistische) analyses en marketing strategieën die ik tijdens mijn masteropleiding aan de Rijksuniversiteit Groningen heb opgedaan breng ik bij ZorgfocuZ dagelijks in de praktijk bij het maken van de vertaling van ruwe, abstracte data naar heldere concrete managementinformatie.

Cliënttevredenheid is voor organisaties natuurlijk van groot belang voor het bieden van kwalitatief goede zorg. De  tevredenheid onder medewerkers is echter van net zo’n essentieel belang. Niet in de laatste plaats omdat we in de zorg te maken hebben met arbeidstekorten. Met name het behoud van personeel is hierbij belangrijk; 43% van de nieuw aangetrokken medewerkers stopt namelijk al binnen twee jaar met werken in de zorgsector. Ik vind het dan ook erg interessant om te achterhalen welke factoren behoud van medewerkers positief beïnvloeden en welke thema’s binnen organisaties spelen. Om bovenstaande redenen en omdat de psychologie achter de acties van mensen me altijd heeft gefascineerd focus ik me naast marktonderzoeken ook op onderzoeken naar de tevredenheid van cliënten en de werkbeleving van medewerkers.

Opleidingen

  • Master of Science (MSc.), Marketing (Management and Intelligence) aan de Rijksuniversiteit van Groningen

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten