Marketingadvies Ziekenhuis NijSmellinghe

8 november 2013

Sinds 1 januari 2013 is Ziekenhuis Nij Smellinghe gefuseerd met Zorggroep Pasana. De nieuwe organisatie bestaat uit een ziekenhuis met locaties in Drachten en Dokkum en zorgcentra in Feanwâlden, Damwâld, Dokkum, Ternaard, Metslawier en Hollum. Bij de zorggroep werken door de fusie nu meer dan 2500 mensen.

Door de fusie zijn er veel nieuwe kansen ontstaan. Zo kan Nij Smellinghe bijvoorbeeld de verbinding maken met de ouderenzorg, iets wat in de toekomst steeds belangrijker wordt. Door daarnaast goede samenwerkingen te zoeken met de eerste lijn, kan er een zorgorganisatie ontstaan die de hele keten van zorg kan bedienen.

Naast de meer organisatorische vragen, houdt een projectteam van zo’n 10 tot 12 personen zich tevens bezig met de marketing van de nieuwe organisatie. ZorgfocuZ werd in oktober 2013 ingeschakeld om de organisatie te ondersteunen bij de te maken marketingkeuzes.

Delen via: