Meer inzicht om te komen tot verbeteracties!

Mogelijkheden van ons dashboard

ImpulZ is de centrale plek voor onze klanten waarin alle onderzoeksresultaten op een overzichtelijke manier worden getoond. Via handige functionaliteiten zoals benchmarks, filters en een signaleringsfunctie, kunt u zelf eenvoudig analyses maken en verbeterkansen in kaart brengen. Maar ImpulZ biedt nog meer! Denk aan het exporteren van rapportages, panels beheren en een real time responsmeter. Gegevens worden veilig opgeslagen en zijn niet te herleiden naar een persoon. Wij vinden privacy belangrijk en voldoen aan de AVG wetgeving en relevante beveiligingsnormen.

Benchmarks
Filters
Rapportages
Signaleringsfunctie
API-koppeling
Gebruikersprofielen
Panels beheren

Benchmarks

Het is mogelijk om resultaten binnen een onderzoek met elkaar te vergelijken. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het vergelijken van doelgroepen, wijken of aanbieders.

U kunt uw onderzoeksresultaten ook vergelijken met andere, externe datasets. Denk hierbij aan onderzoeken die in het verleden voor uw organisatie zijn uitgevoerd of landelijk beschikbare datasets zoals die van waarstaatjegemeente.nl of ZorgkaartNederland. Wij kunnen alle denkbare benchmarkdata toevoegen in ImpulZ.

Filters

Wilt u de resultaten nader kunnen analyseren? Dat kan door filters in te stellen. Het is mogelijk om resultaten te filteren op basis van periode, gegeven antwoorden of andere gekoppelde achtergrondvariabelen. Denk hierbij ook aan filters voor teams, wijken, zorgvormen of bijvoorbeeld cliënten die een onvoldoende geven.

Rapportages

Het is mogelijk om PDF-rapporten te downloaden (desgewenst in uw eigen huisstijl). Een PDF-rapport bevat een weergave van de grafieken en/of tabellen. Indien filters of benchmarks zijn toegepast, wordt dit ook meegenomen in het PDF-rapport. Tevens worden antwoorden op open vragen in het rapport weergegeven. Er kan een ongelimiteerd aantal rapporten uitgedraaid worden.

Signaleringsfunctie

Wilt u direct in kunnen grijpen bij lage beoordelingen of klachten? Het is mogelijk om een opvolgsysteem in te richten. Op basis van vooraf gedefinieerde kpi’s worden dan automatische signaleringen gedaan indien resultaten afwijken (bijvoorbeeld bij een beoordeling lager dan een 6) en wordt een melding per e-mail of sms verzonden naar de verantwoordelijke bij uw organisatie. Zo krijgt u eenvoudig inzicht in ‘criticasters’.

API-koppeling

Wij bieden een API aan waarmee ImpulZ gekoppeld kan worden aan externe systemen. Deze API koppeling laat uw systeem als het ware met ImpulZ communiceren. Dit maakt het voor u mogelijk om gegevens automatisch bij ons aan te leveren, metingen te automatiseren, maar ook kunnen onderzoeksresultaten automatisch uitgedraaid en gekoppeld worden met uw eigen systemen zoals uw managementrapportage of personeelsomgeving.

Gebruikersprofielen

Om de resultaten breder toegankelijk te maken, kunnen wij extra gebruikersprofielen voor u aanmaken. Per gebruikersprofiel kunnen specifieke rechten gegeven worden over de verschillende functionaliteiten, denk daarbij bijvoorbeeld aan rechten voor het inzien van specifieke rapportages.

Panels beheren

Impulz bevat een beheersomgeving waarmee u panels kunt opzetten, beheren en onderzoeken kunt uitvoeren. Binnen Impulz kunnen mensen zich via een online aanmeldmodule aanmelden voor een panel. Alle gegevens van de panelleden worden in een beveiligde database opgeslagen en door ons beheerd. Panelleden kunnen vervolgens uitnodigingen voor deelname aan onderzoeken ontvangen en u kunt uw panelleden informeren over de resultaten van uw onderzoeken.

Eigen beheer

ImpulZ is volledig in eigen beheer en gehost in Nederland. Het dashboard voldoet aan strenge kwaliteitseisen en heeft een hoge klantwaarderingen (8.6), waarbij kwalificatie ‘gebruiksvriendelijk’ de meest genoemde is.

Wij hebben een eigen ontwikkelteam dat verantwoordelijk is voor de doorontwikkeling ImpulZ. Deze ontwikkeling wordt gedreven door onze eigen ontwikkelwensen, ontwikkelingen in de markt en wensen van onze klanten. Uw specifieke wensen kunnen wij meenemen in de ontwikkeling van ImpulZ. Wij kunnen dus altijd maatwerk leveren!

Voorbeelden van toepassingen

Gemeenten

Voor meer dan 75 gemeenten zijn wij verantwoordelijk voor de uitvoering van de cliëntervaringsonderzoeken Wmo en Jeugdwet (en andere maatwerk thema’s en doelgroepen) waarbij wij een continue meting toepassen. Op meerdere momenten per jaar wordt dan een meting uitgevoerd.

De vragenlijsten worden op diverse manieren verspreid onder cliënten. Denk hierbij aan een benadering per post,  per email of via sms/WhatsApp. Ook worden vragenlijsten wel verstuurd/uitgedeeld door gemeenten zelf.

De tussentijdse resultaten rapporteren wij real time in ImpulZ. Door gebruik van filters (zoals wijken en doelgroepen), benchmarks (zoals resultaten van voorgaande jaren) en signaleringsfuncties (bijvoorbeeld bij lage beoordelingen) kunnen gemeenten zelfstandig de resultaten analyseren en verbeteracties opstellen.

Zorginstellingen en ziekenhuizen

Voor diverse zorginstellingen en ziekenhuizen hebben wij een koppeling gerealiseerd tussen ImpulZ en de systemen van deze instellingen. De vragenlijsten worden door de instellingen zelf verzonden (handmatig of via de EPD’s), door ons of dit gebeurt automatisch.

Doordat ImpulZ is gekoppeld aan onze online enquête software kunnen vragenlijsten automatisch verstuurd worden aan cliënten. Denk bijvoorbeeld aan cliënten die net een intakegesprek hebben gehad. Op het moment dat deze cliënten geregistreerd worden in het systeem van de instelling, ontvangen wij een seintje waarna automatisch een vragenlijst verstuurd wordt.

Wie, wanneer, welke vragenlijst krijgt, dat stemmen we met u af door een meetplan op te stellen.  Alle resultaten worden real time gerapporteerd in ImpulZ.

400+ Klanten

Meer dan 400 klanten maken gebruik van ImpulZ! Hierbij verzorgt ZorgfocuZ de uitvoering van de onderzoeken en wordt ImpulZ gebruikt als rapportagetool.

8,6 Klanttevredenheid

Klanten waarderen het gebruik van ImpulZ gemiddeld met een 8,6. Hierbij worden ‘gebruiksvriendelijk’ en ‘overzichtelijk’ het meest genoemd.

Aantoonbaar veilig

De informatiebeveiliging is ingericht volgens de ISO 27001 en NEN 7510 normeringen. Het dashboard wordt periodiek geaudit door een onafhankelijke partij.

Ervaringen van klanten

Marketing en daarmee positioneringsvraagstukken en marktonderzoek, zijn de afgelopen jaren enorm belangrijk geworden in de zorg. ZorgfocuZ kent de zorgsector en de marketingvragen die er spelen en dat merk je als klant. ZorgfocuZ is daarnaast een zeer betrouwbare partij,  helder in de afspraken. De medewerkers hebben samen heel veel kennis, denken mee en vooruit en gaan confronterende vragen niet uit de weg. Dat levert dan ook echt resultaat op!

Ine Berkelmans – Directeur Wonen en Dagbesteding Koninklijke Visio
Koninklijke Visio

De contacten met Zorgfocuz verliepen erg goed. Er was goede en snelle communicatie, waardoor vlot gestart kon worden met de belronde. Fijn dat we op deze manier een boost konden geven aan onze reviews op Zorgkaart Nederland.

Liesbeth Rogge – Adviseur Beleid en Kwaliteit Liberein
Liberein

"Goed onderzoeksbureau, geaccrediteerd, gecertificeerd, goed onderzoek. Dit voegt iets toe aan de onderbouwing van de prestatielevering zorg in natura."

Accountant
Gemeente Súdwest-Fryslân

“De samenwerking met ZorgfocuZ is heel goed en prettig verlopen. Ze waren in staat heel snel te schakelen en gaven goede heldere adviezen. De resultaten zijn valide en daar kunnen we zeker verder mee.”

Gerard Akkerman, Hoofd Communicatie
Medisch Centrum Leeuwarden

De samenwerking met ZorgfocuZ hebben we als zeer prettig en professioneel ervaren. Ze reageren snel, denken proactief mee en geven de juiste adviezen. Zijn flexibel en pragmatisch. Ook het werken met één vaste contactpersoon maakte de samenwerking waardevol. De werkwijze van ZorgfocuZ sloot goed aan op onze werkwijze en onze verwachtingen. ZorgfocuZ heeft precies geleverd wat wij voor ogen hadden.

Sandra Terlouw, Sr. communicatieadviseur Marketing GGD Hart voor Brabant
GGD Hart voor Brabant

Zorgfocuz is een fijn organisatie om mee samen te werken, ze denken mee, zijn makkelijk bereikbaar en houden rekening met de organisatie. Medewerkers zijn professioneel en respectvol in de samenwerking en contact, ze zijn begripvol en geduldig.

Vartine Kouroumelian – Kerob, Kwaliteit Coördinator & Wijkverpleegkundige
Dimence

ZorgfocuZ heeft voor de gemeente Hoorn in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen onderzoek gedaan naar de brieven die de gemeente verstuurt naar inwoners over de Wmo. Dat heeft ons 7 waardevolle verbetertips opgeleverd. Daarnaast hebben we een normenkader gekregen, waarmee we onze brieven nog beter kunnen controleren. Dit helpt ons om onze doelstelling te bereiken.

Villyvian van Tiel – kwaliteitsmedewerker gemeente Hoorn
Gemeente Hoorn

Snelle service, laagdrempelige afstemming en goede kwalitatieve analyse. Gemaakte afspraken worden nagekomen. Kortom een prettige samenwerking!

Martine van der Kaaden – Directeur Zorg, Zorgexpertise en Innovatie bij Syndion
Syndion

"ZorgfocuZ heeft voor ons de CEO’s Wmo, Jeugd en Participatie uitgevoerd. De afstemming over de insteek van de onderzoeken hebben wij als zeer positief ervaren. Ook het aanleveren de cliëntgegevens en het verzenden van de vragenlijsten door ZorgfocuZ verliep soepel. Al met al zijn wij tevreden over de uitvoering van de onderzoeken."

Marjon van der Ven – beleidsadviseur Jeugd en Marit Kamerman – beleidsmedewerker Sociaal Domein
Gemeente Landsmeer

De samenwerking was heel goed. Ook telefonisch was de bereikbaarheid goed, mails werden ook meteen beantwoord. Zo hectische dat het in de zorg is vind ik het heel fijn dat ik altijd een mail krijgt als het onderzoek moet plaatsvinden. Het neem zoveel werk uit handen. Alles wordt netjes aangeleverd . Ik heb zeer tevreden .

Sita Narain – Directeur
Krishna Wonen en Zorg

Q&A

Meest gestelde vragen en antwoorden

Hoe onderscheidt ImpulZ zich van vergelijkbare softwareoplossingen?

ImpulZ biedt het beste van twee werelden. ImpulZ biedt geautomatiseerd, op een overzichtelijke wijze en real time inzicht in uw onderzoeksresultaten. Daarnaast wordt u bij de uitvoering van het onderzoek zoveel mogelijk ontzorgd en ondersteund door de onderzoekers van ZorgfocuZ. Wij beschikken over alle kennis, ervaring en middelen om uw onderzoeken op een kwalitatief hoogwaardig niveau uit te voeren.

Op welke wijze kunnen vragenlijsten verstuurd worden?

Vragenlijsten kunnen op alle denkbare manieren verstuurd worden. Denk hierbij aan het versturen van vragenlijsten via post, via email of via sms/WhatsApp. Dit kunnen wij uiteraard voor u verzorgen.

Ook is het mogelijk dat u zelf actief bijdraagt aan de verspreiding van vragenlijsten. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van vragenlijsten vanuit uw EPD of uw eigen email software. Ook is het mogelijk dat u fysieke vragenlijsten zelf uitdeelt (bijvoorbeeld na een intakegesprek).

Alle ingevulde vragenlijsten worden door ons verwerkt en gerapporteerd in ImpulZ.

Kan ik contactgegevens voor een onderzoek automatisch doorsturen?

Het is mogelijk om ImpulZ te koppelen aan uw systemen zoals een EPD of uw klantsysteem. Hierdoor kunt u cliëntgegevens automatisch bij ons aanleveren. ImpulZ is te koppelen aan de meeste systemen. Onze ICT-afdeling kan met u inventariseren wat de mogelijkheden zijn.

Welke organisaties maken reeds gebruik van ImpulZ?

ImpulZ wordt inmiddels door honderden van onze klanten gebruikt. Organisaties vanuit alle werkvelden die wij vanuit ZorgfocuZ bedienen, maken met succes gebruik van ImpulZ. Denk hierbij aan ziekenhuizen, organisaties in de ouderenzorg, thuiszorg, eerstelijns zorg, gehandicaptenzorg en gemeenten.

Hoe is het beheer en de doorontwikkeling geregeld?

Wij hebben een eigen ontwikkelteam dat verantwoordelijk is voor het beheer en de doorontwikkeling ImpulZ. Deze ontwikkeling wordt gedreven door onze eigen ontwikkelwensen, ontwikkelingen in de markt en wensen van onze klanten.

Wat kost het gebruik van ImpulZ?

ImpulZ is een professionele softwareoplossing voor online rapportages. Het systeem wordt continu doorontwikkeld en wordt door ons beheerd. Voor het gebruik van ImpulZ vragen wij een jaarlijkse licentie fee. Dit is modulair opgebouwd waarbij u alleen betaalt voor de functionaliteiten die u bij ons afneemt.

Is het nodig om een training te volgen om ImpulZ te kunnen gebruiken?

Onze ervaring is dat onze klanten zonder uitgebreide instructie gebruik kunnen maken van ImpulZ. Tegelijk zullen wij (nieuwe) gebruikers van ImpulZ altijd de mogelijkheden en functionaliteiten toelichten.

Daarnaast is er voor onze klanten een helpdesk beschikbaar. Deze wordt bemand door medewerkers met uitgebreide kennis van de (technische) functionaliteiten van ImpulZ.

Is het mogelijk om in ImpulZ zelf vragenlijsten op te stellen?

Nee, wij kiezen er bewust voor om het opstellen van vragenlijsten voor u uit handen te nemen. Bij ZorgfocuZ worden vragenlijsten door ervaren onderzoekers opgesteld. Wij stemmen met u af wat uw informatiebehoefte is, stellen de vragenlijst voor u op, programmeren die voor u en maken alles gereed voor de dataverzamelingsfase. Dit kunnen wij over het algemeen tegen relatief lage kosten aanbieden.

Vervolgens wordt de vragenlijst op de door u gewenste manieren verspreid. De resultaten worden uiteraard gewoon gerapporteerd in ImpulZ.

U bent er dus van verzekerd dat er een vragenlijst wordt ontwikkeld die aansluit op uw behoeftes.

Welke webbrowsers worden ondersteund?

Alle moderne webbrowsers met JavaScript zoals Chrome, Firefox en Edge.

Oude webbrowsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund.

Zijn er standaard koppelingen met externe pakketten beschikbaar?

Ja, via ImpulZ kunnen gegevens geïmporteerd en geëxporteerd worden naar veelgebruikte standaardformaten zoals Excel (CSV), als afbeelding ( PNG/ SVG), PDF, SPSS, e.d. Daarnaast kunt u met onze API onderzoeksresultaten koppelen aan uw eigen managementsysteem of bijvoorbeeld personeelsomgeving.

Hoe frequent wordt een nieuwe volwaardige release van ImpulZ geïntroduceerd?

Ongeveer 6 tot 8 keer per jaar wordt er een update van ImpulZ doorgevoerd.

Hoe is het toegangsbeheer van ImpulZ geregeld?

Iedere gebruiker krijgt een uniek gebruikersaccount dat beveiligd is met een eigen gekozen wachtwoord en extra beveiligd kan worden middels twee factor authenticatie (2FA).

Is er een helpdesk?

Ja, er is een ICT-helpdesk beschikbaar voor gebruikers van ImpulZ . De helpdesk wordt bemand door medewerkers met uitgebreide kennis van de (technische) functionaliteiten van ImpulZ.

Tevens hebben wij een helpdesk beschikbaar voor mensen die uitgenodigd zijn voor het onderzoek. Onze ervaring leert dat mensen vragen kunnen hebben omtrent het invullen van de vragenlijst of over de achtergrond van het onderzoek.

De helpdesk is per telefoon, Whatsapp en mail bereikbaar.

Wordt mijn onderzoeksdata veilig opgeslagen?

Uw data wordt beveiligd opgeslagen op onze eigen servers in Nederland. Wij zijn gecertificeerd voor ISO 27001 (informatiebeveiliging) en NEN 7510 (informatiebeveiliging in de zorg).

Gratis adviesgesprek + demo

Bent u geïnteresseerd geraakt in ImpulZ en wilt u meer weten over de mogelijkheden? Neemt u dan gerust contact met ons op.

  • Gratis adviesgesprek
  • Vrijblijvende offerte
  • Professionele ondersteuning
  • Tevreden klanten
Heeft u hulp nodig?