ImpulZ is een online dashboard voor organisaties die meer willen doen met hun onderzoeksresultaten

Mogelijkheden van ons dashboard

Meer inzicht om te komen tot verbeteracties!

ImpulZ is de centrale plek voor onze klanten waarin alle onderzoeksresultaten op een overzichtelijke manier worden getoond. Via handige functionaliteiten zoals benchmarks, filters en een signaleringsfunctie, kunt u zelf eenvoudig analyses maken en verbeterkansen in kaart brengen. Maar ImpulZ biedt nog meer! Denk aan het exporteren van rapportages, panels beheren en een real time responsmeter. Gegevens worden veilig opgeslagen en zijn niet te herleiden naar een persoon. Wij vinden privacy belangrijk en voldoen aan de AVG wetgeving en relevante beveiligingsnormen.

Eigen beheer

ImpulZ is volledig in eigen beheer en gehost in Nederland. Het dashboard voldoet aan strenge kwaliteitseisen en heeft een hoge klantwaarderingen (8.6), waarbij kwalificatie ‘gebruiksvriendelijk’ de meest genoemde is.

Wij hebben een eigen ontwikkelteam dat verantwoordelijk is voor de doorontwikkeling ImpulZ. Deze ontwikkeling wordt gedreven door onze eigen ontwikkelwensen, ontwikkelingen in de markt en wensen van onze klanten. Uw specifieke wensen kunnen wij meenemen in de ontwikkeling van ImpulZ. Wij kunnen dus altijd maatwerk leveren!

Bekijk alle mogelijkheden in deze demo film!

Voorbeelden van toepassingen

Gemeenten

Voor meer dan 75 gemeenten zijn wij verantwoordelijk voor de uitvoering van de cliëntervaringsonderzoeken Wmo en Jeugdwet (en andere maatwerk thema’s en doelgroepen) waarbij wij een continue meting toepassen. Op meerdere momenten per jaar wordt dan een meting uitgevoerd. 

De vragenlijsten worden op diverse manieren verspreid onder cliënten. Denk hierbij aan een benadering per post,  per email of via sms/WhatsApp. Ook worden vragenlijsten wel verstuurd/uitgedeeld door gemeenten zelf.

De tussentijdse resultaten rapporteren wij real time in ImpulZ. Door gebruik van filters (zoals wijken en doelgroepen), benchmarks (zoals resultaten van voorgaande jaren) en signaleringsfuncties (bijvoorbeeld bij lage beoordelingen) kunnen gemeenten zelfstandig de resultaten analyseren en verbeteracties opstellen.

Zorginstellingen en ziekenhuizen

Voor diverse zorginstellingen en ziekenhuizen hebben wij een koppeling gerealiseerd tussen ImpulZ en de systemen van deze instellingen. De vragenlijsten worden door de instellingen zelf verzonden (handmatig of via de EPD’s), door ons of dit gebeurt automatisch. 

Doordat ImpulZ is gekoppeld aan onze online enquête software kunnen vragenlijsten automatisch verstuurd worden aan cliënten. Denk bijvoorbeeld aan cliënten die net een intakegesprek hebben gehad. Op het moment dat deze cliënten geregistreerd worden in het systeem van de instelling, ontvangen wij een seintje waarna automatisch een vragenlijst verstuurd wordt.

Wie, wanneer, welke vragenlijst krijgt, dat stemmen we met u af door een meetplan op te stellen.  Alle resultaten worden real time gerapporteerd in ImpulZ.

400+ Klanten

Meer dan 400 klanten maken gebruik van ImpulZ! Hierbij verzorgt ZorgfocuZ de uitvoering van de onderzoeken en wordt ImpulZ gebruikt als rapportagetool.

8,6 Klanttevredenheid

Klanten waarderen het gebruik van ImpulZ gemiddeld met een 8,6. Hierbij worden 'gebruiksvriendelijk' en 'overzichtelijk' het meest genoemd.

Aantoonbaar veilig

De informatiebeveiliging is ingericht volgens de ISO 27001 en NEN 7510 normeringen. Het dashboard wordt periodiek geaudit door een onafhankelijke partij.

Ervaringen van klanten

Gemeente Dijk en Waard
De samenwerking met ZorgfocuZ (2021-2024) verliep heel fijn. ZorgfocuZ leverde elk jaar bruikbare rapporten op, dacht goed mee over de vragenlijsten en was zeer flexibel bij wijzigingen in de planning en de vragenlijsten. Kortom een betrouwbare partner voor de CEO Wmo en Jeugd.
Patrick Blokzijl, Beleidsmedewerker
Gemeente Midden-Drenthe

Wij hebben de samenwerking met ZorgfocuZ als erg prettig ervaren! Er is een vaste contactpersoon en ons vaste contact dacht écht met ons mee en de communicatie is goed en snel. Dus al met al dik tevreden.

Marco Korf, Beleidsmedewerker
Gemeente Heumen

Prettige samenwerking. Afspraken worden nagekomen en er wordt gedurende het proces helder gecommuniceerd.

Sam Menkehorst, Junior Beleidsmedewerker Sociaal Domein
Gemeente Nijmegen

We werken al een aantal jaren samen met ZorgfocuZ voor ons CEO Wmo en Jeugd. We hebben een hele goede projectleider! Ze luistert goed naar wat de klanten willen, is vriendelijk en duidelijk in haar communicatie, en komt altijd na wat er op de afgesproken planning staat. Echt een aanrader!

Jing Zhang, Senior Adviseur Onderzoek en Statistiek
Gemeente Oss

Zorgfocuz verzorgt in onze regio voor de 6 gemeenten het cliëntervaringsonderzoek voor de WMO. Daarbovenop hebben ze een regionale factsheet gemaakt en doen ze altijd actief mee in onze werkgroep. Ze denken mee over doorontwikkeling en de communicatie is ook altijd top, een hele fijne samenwerking!

Joni van den Eerden, Data analist/Onderzoeker WMO
Gemeente Stadskanaal

De samenwerking met ZorgfocuZ is gewoon goed en wat goed is, moet je zo laten. We hebben op diverse momenten mailcontact over het proces en zeker éénmaal per jaar fysiek overleg en dat bevalt prima. Er wordt snel gehandeld en er vindt een fijne terugkoppeling plaats van het besprokene.

Leo Faber, Beleidsmedewerker Welszijn en Cultuur Maatschappelijke Zaken
Omniazorg

De medewerkers zijn vakkundig en luisteren goed naar onze wensen en afspraken worden stipt nagekomen. Ook is er flexibiliteit als van onze kant er wijzigingen of meer tijd wordt gevraagd.

Anne de Lorenzo, Beleidsmedewerker
Tom in de Buurt

Wij zijn erg tevreden over de samenwerking met ZorgfocuZ en de waardevolle resultaten van het onderzoek. Professioneel, heldere aanpak en fijn contact.

Sarah Dunnewold, Communicatieadviseur
Stichting Ouderenzorg Noord-Beveland

Heel tevreden over ZorgFocuZ. Goede communicatie, heldere informatievoorziening, een hoge mate van ontzorging en duidelijke rapportage.

Corella Nijsse, Applicatiebeheerder & Bestuurssecretaris
Dimence

Zorgfocuz is een fijn organisatie om mee samen te werken, ze denken mee, zijn makkelijk bereikbaar en houden rekening met de organisatie. Medewerkers zijn professioneel en respectvol in de samenwerking en contact, ze zijn begripvol en geduldig.

Vartine Kouroumelian – Kerob, Kwaliteit Coördinator & Wijkverpleegkundige

Deze klanten gingen u voor:

Q&A

Meest gestelde vragen en antwoorden

ImpulZ biedt het beste van twee werelden. ImpulZ biedt geautomatiseerd, op een overzichtelijke wijze en real time inzicht in uw onderzoeksresultaten. Daarnaast wordt u bij de uitvoering van het onderzoek zoveel mogelijk ontzorgd en ondersteund door de onderzoekers van ZorgfocuZ. Wij beschikken over alle kennis, ervaring en middelen om uw onderzoeken op een kwalitatief hoogwaardig niveau uit te voeren.

Vragenlijsten kunnen op alle denkbare manieren verstuurd worden. Denk hierbij aan het versturen van vragenlijsten via post, via email of via sms/WhatsApp. Dit kunnen wij uiteraard voor u verzorgen. 

 

Ook is het mogelijk dat u zelf actief bijdraagt aan de verspreiding van vragenlijsten. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van vragenlijsten vanuit uw EPD of uw eigen email software. Ook is het mogelijk dat u fysieke vragenlijsten zelf uitdeelt (bijvoorbeeld na een intakegesprek).

 

 

Alle ingevulde vragenlijsten worden door ons verwerkt en gerapporteerd in ImpulZ.

Het is mogelijk om ImpulZ te koppelen aan uw systemen zoals een EPD of uw klantsysteem. Hierdoor kunt u cliëntgegevens automatisch bij ons aanleveren. ImpulZ is te koppelen aan de meeste systemen. Onze ICT-afdeling kan met u inventariseren wat de mogelijkheden zijn.

ImpulZ wordt inmiddels door honderden van onze klanten gebruikt. Organisaties vanuit alle werkvelden die wij vanuit ZorgfocuZ bedienen, maken met succes gebruik van ImpulZ. Denk hierbij aan ziekenhuizen, organisaties in de ouderenzorg, thuiszorg, eerstelijns zorg, gehandicaptenzorg en gemeenten.

Wij hebben een eigen ontwikkelteam dat verantwoordelijk is voor het beheer en de doorontwikkeling ImpulZ. Deze ontwikkeling wordt gedreven door onze eigen ontwikkelwensen, ontwikkelingen in de markt en wensen van onze klanten.   

ImpulZ is een professionele softwareoplossing voor online rapportages. Het systeem wordt continu doorontwikkeld en wordt door ons beheerd. Voor het gebruik van ImpulZ vragen wij een jaarlijkse licentie fee. Dit is modulair opgebouwd waarbij u alleen betaalt voor de functionaliteiten die u bij ons afneemt.

Onze ervaring is dat onze klanten zonder uitgebreide instructie gebruik kunnen maken van ImpulZ. Tegelijk zullen wij (nieuwe) gebruikers van ImpulZ altijd de mogelijkheden en functionaliteiten toelichten.

Daarnaast is er voor onze klanten een helpdesk beschikbaar. Deze wordt bemand door medewerkers met uitgebreide kennis van de (technische) functionaliteiten van ImpulZ.

Nee, wij kiezen er bewust voor om het opstellen van vragenlijsten voor u uit handen te nemen. Bij ZorgfocuZ worden vragenlijsten door ervaren onderzoekers opgesteld. Wij stemmen met u af wat uw informatiebehoefte is, stellen de vragenlijst voor u op, programmeren die voor u en maken alles gereed voor de dataverzamelingsfase. Dit kunnen wij over het algemeen tegen relatief lage kosten aanbieden.

Vervolgens wordt de vragenlijst op de door u gewenste manieren verspreid. De resultaten worden uiteraard gewoon gerapporteerd in ImpulZ.  

U bent er dus van verzekerd dat er een vragenlijst wordt ontwikkeld die aansluit op uw behoeftes.

Alle moderne webbrowsers met JavaScript zoals Chrome, Firefox en Edge.

Oude webbrowsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund.

Ja, via ImpulZ kunnen gegevens geïmporteerd en geëxporteerd worden naar veelgebruikte standaardformaten zoals Excel (CSV), als afbeelding ( PNG/ SVG), PDF, SPSS, e.d. Daarnaast kunt u met onze API onderzoeksresultaten koppelen aan uw eigen managementsysteem of bijvoorbeeld personeelsomgeving.

Ongeveer 6 tot 8 keer per jaar wordt er een update van ImpulZ doorgevoerd.

Iedere gebruiker krijgt een uniek gebruikersaccount dat beveiligd is met een eigen gekozen wachtwoord en extra beveiligd kan worden middels twee factor authenticatie (2FA).

Ja, er is een ICT-helpdesk beschikbaar voor gebruikers van ImpulZ . De helpdesk wordt bemand door medewerkers met uitgebreide kennis van de (technische) functionaliteiten van ImpulZ.

Tevens hebben wij een helpdesk beschikbaar voor mensen die uitgenodigd zijn voor het onderzoek. Onze ervaring leert dat mensen vragen kunnen hebben omtrent het invullen van de vragenlijst of over de achtergrond van het onderzoek.

De helpdesk is per telefoon, Whatsapp en mail bereikbaar.

Uw data wordt beveiligd opgeslagen op onze eigen servers in Nederland. Wij zijn gecertificeerd voor ISO 27001 (informatiebeveiliging) en NEN 7510 (informatiebeveiliging in de zorg).

Gratis adviesgesprek + demo

Bent u geïnteresseerd geraakt in ImpulZ en wilt u meer weten over de mogelijkheden? Neemt u dan gerust contact met u op. 

Sluiten