ImpulZ is een online dashboard voor organisaties die meer willen doen met hun onderzoeksresultaten

Mogelijkheden van ons dashboard

Meer inzicht om te komen tot verbeteracties!

ImpulZ is de centrale plek voor onze klanten waarin alle onderzoeksresultaten op een overzichtelijke manier worden getoond. Via handige functionaliteiten zoals benchmarks, filters en een signaleringsfunctie, kunt u zelf eenvoudig analyses maken en verbeterkansen in kaart brengen. Maar ImpulZ biedt nog meer! Denk aan het exporteren van rapportages, panels beheren en een real time responsmeter. Gegevens worden veilig opgeslagen en zijn niet te herleiden naar een persoon. Wij vinden privacy belangrijk en voldoen aan de AVG wetgeving en relevante beveiligingsnormen.

Eigen beheer

ImpulZ is volledig in eigen beheer en gehost in Nederland. Het dashboard voldoet aan strenge kwaliteitseisen en heeft een hoge klantwaarderingen (8.6), waarbij kwalificatie ‘gebruiksvriendelijk’ de meest genoemde is.

Wij hebben een eigen ontwikkelteam dat verantwoordelijk is voor de doorontwikkeling ImpulZ. Deze ontwikkeling wordt gedreven door onze eigen ontwikkelwensen, ontwikkelingen in de markt en wensen van onze klanten. Uw specifieke wensen kunnen wij meenemen in de ontwikkeling van ImpulZ. Wij kunnen dus altijd maatwerk leveren!

Bekijk alle mogelijkheden in deze demo film!

Voorbeelden van toepassingen

Gemeenten

Voor meer dan 75 gemeenten zijn wij verantwoordelijk voor de uitvoering van de cliëntervaringsonderzoeken Wmo en Jeugdwet (en andere maatwerk thema’s en doelgroepen) waarbij wij een continue meting toepassen. Op meerdere momenten per jaar wordt dan een meting uitgevoerd. 

De vragenlijsten worden op diverse manieren verspreid onder cliënten. Denk hierbij aan een benadering per post,  per email of via sms/WhatsApp. Ook worden vragenlijsten wel verstuurd/uitgedeeld door gemeenten zelf.

De tussentijdse resultaten rapporteren wij real time in ImpulZ. Door gebruik van filters (zoals wijken en doelgroepen), benchmarks (zoals resultaten van voorgaande jaren) en signaleringsfuncties (bijvoorbeeld bij lage beoordelingen) kunnen gemeenten zelfstandig de resultaten analyseren en verbeteracties opstellen.

Zorginstellingen en ziekenhuizen

Voor diverse zorginstellingen en ziekenhuizen hebben wij een koppeling gerealiseerd tussen ImpulZ en de systemen van deze instellingen. De vragenlijsten worden door de instellingen zelf verzonden (handmatig of via de EPD’s), door ons of dit gebeurt automatisch. 

Doordat ImpulZ is gekoppeld aan onze online enquête software kunnen vragenlijsten automatisch verstuurd worden aan cliënten. Denk bijvoorbeeld aan cliënten die net een intakegesprek hebben gehad. Op het moment dat deze cliënten geregistreerd worden in het systeem van de instelling, ontvangen wij een seintje waarna automatisch een vragenlijst verstuurd wordt.

Wie, wanneer, welke vragenlijst krijgt, dat stemmen we met u af door een meetplan op te stellen.  Alle resultaten worden real time gerapporteerd in ImpulZ.

400+ Klanten

Meer dan 400 klanten maken gebruik van ImpulZ! Hierbij verzorgt ZorgfocuZ de uitvoering van de onderzoeken en wordt ImpulZ gebruikt als rapportagetool.

8,6 Klanttevredenheid

Klanten waarderen het gebruik van ImpulZ gemiddeld met een 8,6. Hierbij worden 'gebruiksvriendelijk' en 'overzichtelijk' het meest genoemd.

Aantoonbaar veilig

De informatiebeveiliging is ingericht volgens de ISO 27001 en NEN 7510 normeringen. Het dashboard wordt periodiek geaudit door een onafhankelijke partij.

Ervaringen van klanten

Stichting Noaber Foundation

Een onderzoek als dit, moet je vooral láten doen; liefst door betrokken en ter zake deskundige professionals. En dus zijn we blij dat we ZorgfocuZ hebben gevraagd.

Wim Post, Programmamanager Stichting Noaber Foundation
Provincie Zuid-Holland

We hebben ZorgfocuZ en Bureau HHM ingeschakeld om een verkennend onderzoek naar eenzaamheid in Zuid-Holland uit te laten voeren. Wie zijn er eenzaam, wat zijn oorzaken voor en gevolgen van eenzaam zijn? ZorgfocuZ haalde alles uit de kast om diep in de materie te duiken en zoveel mogelijk moeilijk benaderbare groepen bij het onderzoek te betrekken. Het projectteam was makkelijk benaderbaar, de samenwerking was zeer prettig. Het resultaat is een rapport dat, ondanks de niet te vermijden methodologische beperkingen die het onderzoek met zich meebrengt, op diverse beleidsterreinen van nut kan zijn.

Tim de Beer – Senior beleidsmedewerker maatschappelijke ontwikkelingen provincie Zuid-Holland
Haaglanden Medisch Centrum (HMC)

In het eerste gesprek bleek het voorstel vanuit ZorgfocuZ naadloos aan te sluiten op onze onderzoeksvraag waardoor er meteen vertrouwen was dat dit de juiste partij voor ons was. Gedurende het gehele traject heb ik vaste aanspreekpunten gehad, zijn afspraken nagekomen en heb ik veel vertrouwen gekregen in de onderzoeksvaardigheden van de mensen binnen deze organisatie.

Lianne Captain, Sr. Marketing en Communicatie Adviseur
Syndion

Snelle service, laagdrempelige afstemming en goede kwalitatieve analyse. Gemaakte afspraken worden nagekomen. Kortom een prettige samenwerking!

Martine van der Kaaden – Directeur Zorg, Zorgexpertise en Innovatie bij Syndion
Gemeente Leeuwarden

ZorgfocuZ heeft ons ondersteund bij het cliëntervaringsonderzoek voor Jeugdhulp. De communicatie was prettig en de betrokkenheid goed. Gedurende het proces werden we op de hoogte gehouden van de vorderingen en de resultaten zijn volgens planning opgeleverd.

Yafet Bijlefeld – Beleidsmedewerker WMO/Jeugd
Stichting Interzorg Noord-Nederland

De samenwerking met ZorgfocuZ is als zeer prettig ervaren. De lijnen zijn erg kort en dat maakt communicatie makkelijk en snel. Daarnaast denken ze graag mee en zijn ze flexibel in het aanpassen van gemaakte plannen. Een samenwerkingspartner die werk uit handen neemt en waar je op kunt vertrouwen.

Lisette Kuitert – Junior Kwaliteitsadviseur Stichting Interzorg Noord-Nederland
Stichting Zorgcentrum het Bildt

ZorgfocuZ is een onderzoeksbureau die je al het werk uit handen neemt en een duidelijke, overzichtelijke rapportage als resultaat oplevert. De samenwerking verloopt vlot, snel, er wordt meegedacht en tussentijdse afstemming is altijd mogelijk. ZorgfocuZ maakt de verwachtingen waar en dat is uiteindelijk waar een opdrachtgever blij van wordt!

Ingrid Kuipers – HR adviseur Stichting Zorgcentrum het Bildt
Koninklijke Visio

De samenwerking met ZorgfocuZ heb ik als erg prettig ervaren. De lijnen zijn kort en op vragen of opmerkingen komt altijd snel een terugkoppeling. ZorgfocuZ heeft veel ervaring binnen de zorg en dat merk je gedurende het proces. Je krijgt daardoor een goed overzicht van de (on)mogelijkheden rondom het vraagstuk waarmee je bij hen aanklopt. Het heeft bij ons mooie inzichten in cliëntervaringen en –behoeften opgeleverd, waar we weer op verder kunnen bouwen.

Femke Hamaker – strategisch marketing adviseur
De Baalderborg Groep

De samenwerking met ZorgfocuZ is als bijzonder prettig ervaren. Er was sprake van flexibiliteit en volledige transparantie. Bovendien is geleverd wat vooraf in een duidelijke opdracht was vastgelegd.

Irma Zandt – Divisiemanager Ouderenzorg De Baalderborg Groep
Liberein

De contacten met Zorgfocuz verliepen erg goed. Er was goede en snelle communicatie, waardoor vlot gestart kon worden met de belronde. Fijn dat we op deze manier een boost konden geven aan onze reviews op Zorgkaart Nederland.

Liesbeth Rogge – Adviseur Beleid en Kwaliteit Liberein

Deze klanten gingen u voor:

Q&A

Meest gestelde vragen en antwoorden

ImpulZ biedt het beste van twee werelden. ImpulZ biedt geautomatiseerd, op een overzichtelijke wijze en real time inzicht in uw onderzoeksresultaten. Daarnaast wordt u bij de uitvoering van het onderzoek zoveel mogelijk ontzorgd en ondersteund door de onderzoekers van ZorgfocuZ. Wij beschikken over alle kennis, ervaring en middelen om uw onderzoeken op een kwalitatief hoogwaardig niveau uit te voeren.

Vragenlijsten kunnen op alle denkbare manieren verstuurd worden. Denk hierbij aan het versturen van vragenlijsten via post, via email of via sms/WhatsApp. Dit kunnen wij uiteraard voor u verzorgen. 

 

Ook is het mogelijk dat u zelf actief bijdraagt aan de verspreiding van vragenlijsten. Denk bijvoorbeeld aan het versturen van vragenlijsten vanuit uw EPD of uw eigen email software. Ook is het mogelijk dat u fysieke vragenlijsten zelf uitdeelt (bijvoorbeeld na een intakegesprek).

 

 

Alle ingevulde vragenlijsten worden door ons verwerkt en gerapporteerd in ImpulZ.

Het is mogelijk om ImpulZ te koppelen aan uw systemen zoals een EPD of uw klantsysteem. Hierdoor kunt u cliëntgegevens automatisch bij ons aanleveren. ImpulZ is te koppelen aan de meeste systemen. Onze ICT-afdeling kan met u inventariseren wat de mogelijkheden zijn.

ImpulZ wordt inmiddels door honderden van onze klanten gebruikt. Organisaties vanuit alle werkvelden die wij vanuit ZorgfocuZ bedienen, maken met succes gebruik van ImpulZ. Denk hierbij aan ziekenhuizen, organisaties in de ouderenzorg, thuiszorg, eerstelijns zorg, gehandicaptenzorg en gemeenten.

Wij hebben een eigen ontwikkelteam dat verantwoordelijk is voor het beheer en de doorontwikkeling ImpulZ. Deze ontwikkeling wordt gedreven door onze eigen ontwikkelwensen, ontwikkelingen in de markt en wensen van onze klanten.   

ImpulZ is een professionele softwareoplossing voor online rapportages. Het systeem wordt continu doorontwikkeld en wordt door ons beheerd. Voor het gebruik van ImpulZ vragen wij een jaarlijkse licentie fee. Dit is modulair opgebouwd waarbij u alleen betaalt voor de functionaliteiten die u bij ons afneemt.

Onze ervaring is dat onze klanten zonder uitgebreide instructie gebruik kunnen maken van ImpulZ. Tegelijk zullen wij (nieuwe) gebruikers van ImpulZ altijd de mogelijkheden en functionaliteiten toelichten.

Daarnaast is er voor onze klanten een helpdesk beschikbaar. Deze wordt bemand door medewerkers met uitgebreide kennis van de (technische) functionaliteiten van ImpulZ.

Nee, wij kiezen er bewust voor om het opstellen van vragenlijsten voor u uit handen te nemen. Bij ZorgfocuZ worden vragenlijsten door ervaren onderzoekers opgesteld. Wij stemmen met u af wat uw informatiebehoefte is, stellen de vragenlijst voor u op, programmeren die voor u en maken alles gereed voor de dataverzamelingsfase. Dit kunnen wij over het algemeen tegen relatief lage kosten aanbieden.

Vervolgens wordt de vragenlijst op de door u gewenste manieren verspreid. De resultaten worden uiteraard gewoon gerapporteerd in ImpulZ.  

U bent er dus van verzekerd dat er een vragenlijst wordt ontwikkeld die aansluit op uw behoeftes.

Alle moderne webbrowsers met JavaScript zoals Chrome, Firefox en Edge.

Oude webbrowsers zoals Internet Explorer worden niet ondersteund.

Ja, via ImpulZ kunnen gegevens geïmporteerd en geëxporteerd worden naar veelgebruikte standaardformaten zoals Excel (CSV), als afbeelding ( PNG/ SVG), PDF, SPSS, e.d. Daarnaast kunt u met onze API onderzoeksresultaten koppelen aan uw eigen managementsysteem of bijvoorbeeld personeelsomgeving.

Ongeveer 6 tot 8 keer per jaar wordt er een update van ImpulZ doorgevoerd.

Iedere gebruiker krijgt een uniek gebruikersaccount dat beveiligd is met een eigen gekozen wachtwoord en extra beveiligd kan worden middels twee factor authenticatie (2FA).

Ja, er is een ICT-helpdesk beschikbaar voor gebruikers van ImpulZ . De helpdesk wordt bemand door medewerkers met uitgebreide kennis van de (technische) functionaliteiten van ImpulZ.

Tevens hebben wij een helpdesk beschikbaar voor mensen die uitgenodigd zijn voor het onderzoek. Onze ervaring leert dat mensen vragen kunnen hebben omtrent het invullen van de vragenlijst of over de achtergrond van het onderzoek.

De helpdesk is per telefoon, Whatsapp en mail bereikbaar.

Uw data wordt beveiligd opgeslagen op onze eigen servers in Nederland. Wij zijn gecertificeerd voor ISO 27001 (informatiebeveiliging) en NEN 7510 (informatiebeveiliging in de zorg).

Gratis adviesgesprek + demo

Bent u geïnteresseerd geraakt in ImpulZ en wilt u meer weten over de mogelijkheden? Neemt u dan gerust contact met u op. 

Sluiten