De tijd dat cliënten vanzelf bij uw organisatie terecht kwamen is voorbij. Sinds de introductie van de marktwerking neemt de concurrentie toe en heeft een cliënt meer te kiezen. Klantgerichtheid en een onderscheidende positionering (‘branding’) zijn voor iedere zorgorganisatie van belang om de nieuwe, mondige cliënt tevreden te maken. ZorgfocuZ helpt u bij diverse vragen op het gebied van zorgmarketing. Op basis van marktonderzoek en stakeholderanalyses voorzien we uw organisatie van concrete marketingadviezen.

Samenwerking lectoraat zorgmarketing Hanzehogeschool

Onze ervaring op het gebied van zorgmarketing heeft zijn basis op de Rijksuniversiteit Groningen en heeft onder andere geresulteerd in het boek ‘Zorg met liefde en lef‘. Daarnaast onderhoudt ZorgfocuZ nauwe banden met het lectoraat Zorgmarketing van de Hanzehogeschool. Bij ZorgfocuZ krijgt u daardoor een advies, waarmee uw organisatie stap voor stap zich onderscheidt van andere zorgaanbieders. Bouwen aan een sterk merk!

Marketingplan opstellen

Mocht u naar aanleiding van het marketingadvies, hulp nodig hebben bij het schrijven van een strategisch marketingplan, dan kan dat. Wij hebben ervaring met het schrijven van marketingplannen op projectbasis. Vanzelfsprekend doen we dit in nauwe samenwerking met de marketing- en communicatieprofessionals van de organisatie waar we voor werken.

Inspiratiesessies

Naast onderzoek- en adviestrajecten die er volledig op zijn gericht om tot de juiste marketingkeuzes te komen, biedt ZorgfocuZ ook inspiratiesessies. We verrijken uw kennis van zorgmarketing en hoe u voor uw zorgorganisatie meerwaarde kunt creëren door in te spelen op de doelgroep, de markt en externe ontwikkelingen. U keert na de inspiratiesessie terug naar uw organisatie met concrete, implementeerbare verbeterpunten.

Waarom Zorgmarketing bij ZorgfocuZ?

  • Bewezen succesvolle aanpakken en cases zorgmarketingvragen
  • Ervaring in diverse zorgsectoren (oa. ziekenhuizen, VVT, GGZ) in heel Nederland
  • Marketingstrategisch advies: doelgroepkeuze en merkpositionering
  • Marketingtactisch advies: product, prijs, plaats, promotie, personeel
  • Focus op concrete acties

 

Wilt u meer weten over onze aanpak? Neem dan gerust contact met ons op. In een oriënterend gesprek kunnen we u op basis van uw wensen en behoeften de mogelijkheden concreter toelichten.

Vraag direct een offerte aan


Uw contactpersoon

Drs. Robbert Klein Koerkamp

(050) 82 00 461
r.klein.koerkamp@zorgfocuz.nl


Voorbeeldcases




Overige zorgsectoren

Bekijk de voorbeeldcase


Klant over ZorgfocuZ