UMC Utrecht

Marktonderzoek en marketingadvies

Medische genetica is een discipline met een sterk (wetenschappelijk) research karakter, met zowel fundamentele toepassingen als toegepaste. Tot op heden hebben alleen de UMC’s de mogelijkheid zich met genetica bezig te houden. Gezien het steeds vrijere zorgbeleid is het niet onwaarschijnlijk dat de vergunningen hiervoor over enkele jaren ook aan andere (bijvoorbeeld topklinische) ziekenhuizen kunnen worden verstrekt. De Genetica groep van het UMCU zag daarom in dat er op het gebied van strategische marketingbenadering nog een aantal goede stappen gezet konden worden.

Om aan de bewustwording én aan de inhoud van de (strategische) marketing te werken binnen de afdeling medische genetica, zijn wij gevraagd om hierin te ondersteunen. In samenwerking met onze samenwerkingspartner AlsemStrategie (gespecialiseerd in zorgmarketing) hebben wij voor het UMCU op basis van een situatie-analyse een interactieve Masterclass vormgegeven waarbij diverse thema’s die relevant zijn voor de marketing van de afdeling medische genetica zijn uitgelicht en aangescherpt. Op basis van een marketingdiagnose hebben wij een adviesnotitie opgesteld met betrekking tot de belangrijkste aandachtspunten en de relevante overwegingen voor de afdeling.

Voorbeeldcases

Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten