Interzorg Noord-Nederland biedt verschillende vormen van zorg, behandeling, service en wonen. Voor Interzorg Noord-Nederland voeren wij de PREM Wijkverpleging uit volgens de richtlijnen van het handboek; een onderzoek dat voor aanbieders van wijkverpleging verplicht is om jaarlijks uit te voeren.
Aanpak PREM Wijkverpleging (handboek)
Brancheorganisatie ActiZ (lid van de stuurgroep kwaliteitskader wijkverpleging) heeft een handboek en bijbehorende werkinstructies gepubliceerd waarin staat beschreven hoe de PREM Wijkverpleging 2022 uitgevoerd dient te worden. Deze richtlijnen zijn vastgelegd tot en met 2023.
Met Interzorg hebben we vooraf verkend welke methode van dataverzameling het meest geschikt is voor Interzorg. Interzorg heeft ervoor gekozen om de vragenlijsten zelf uit te laten delen door haar medewerkers. Het voordeel van het zelf uitdelen is dat de medewerkers het onderzoek alvast goed kunnen introduceren bij de cliënten en hen kunnen vragen of ze deel willen nemen of niet. Als cliënten dat willen, kunnen de medewerkers de vragenlijst afgeven aan de cliënt.
Net als bij een schriftelijke verzending per post ontvangen cliënten in dat geval een envelop met daarin de uitnodigingbrief en de vragenlijst.
Cliënten kunnen de ingevulde vragenlijsten via een antwoordenvelop van ZorgfocuZ aan ZorgfocuZ retour sturen.
Onze ervaring leert dat cliënten vragen kunnen hebben omtrent het invullen van de vragenlijsten of over de achtergrond van het onderzoek. ZorgfocuZ heeft gedurende de looptijd van het onderzoek een helpdesk beschikbaar. De helpdesk is per telefoon en mail bereikbaar. Onze helpdeskmedewerkers zijn volledig op de hoogte van het onderzoek. Al met al heeft onze helpdesk een respons verhogend effect, maar ook voorkomt het dat (vertegenwoordigers van) cliënten naar de organisatie zelf gaan bellen met hun eventuele vragen over het onderzoek.
Alle resultaten rapporteren wij in ons online dashboard. Ons dashboard bevat handige functionaliteiten zoals een automatische rapportgenerator en filteropties waarmee nadere analyses en vergelijkingen gemaakt kunnen worden. Het dashboard is volledig in eigen beheer en gehost in Nederland. Het dashboard voldoet aan de ISO 27001 / NEN 7510 normeringen en heeft hoge klantwaarderingen (8,6), waarbij kwalificatie ‘gebruiksvriendelijk’ de meest genoemde is.
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Wilt u meer weten over de PREM Wijkverpleging, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Martin Bloem en laat u overtuigen van onze meerwaarde.
U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 82 00 461.