Het Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) en Ziekenhuis Tjongerschans in Heerenveen zijn voornemens om per 1 januari 2025 te fuseren. In verband hiermee heeft ZorgfocuZ de opdracht gekregen om een merkonderzoek uit te voeren.
Het verloop van het merkonderzoek
De fusie tussen het Medisch Centrum Leeuwarden en ziekenhuis Tjongerschans komt voort uit verschillende factoren, waaronder de groeiende zorgvraag en stijgende zorgkosten. Daarnaast zijn er minder mensen om het werk te doen, waardoor er nu al een groeiend tekort is aan medewerkers. Dit zet de zorg onder druk. De fusie biedt beide ziekenhuizen de kans om de beschikbare zorgcapaciteit optimaler te benutten en gezamenlijk te investeren in nieuwe technologieën. Gezien beide organisaties al onderdeel zijn van hetzelfde concern, Zorgpartners Friesland, is de fusie een logische stap. Een onderdeel van dit proces is ook het kiezen van een passende merknaam. Ongeveer 400 inwoners uit het verzorgingsgebied en meer dan 1.150 medewerkers zijn betrokken bij het merknaamonderzoek. Via een vragenlijst zijn inzichten en feedback verzameld van beide doelgroepen, waardoor er een helder beeld is ontstaan van de gedachten en voorkeuren met betrekking tot de merknaam van het ziekenhuis.
“De samenwerking met ZorgfocuZ is heel goed en prettig verlopen. Ze waren in staat heel snel te schakelen en gaven goede heldere adviezen. De resultaten zijn valide en daar kunnen we zeker verder mee.”
Gerard Akkerman – Hoofd Communicatie, Medisch Centrum Leeuwarden
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Wilt u meer weten over merkonderzoek, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Robbert Klein Koerkamp en laat u overtuigen van onze meerwaarde.
U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 82 00 461.