Wilhelmina Ziekenhuis Assen

Marktonderzoek nieuw Ouder- en Kindcentrum

Het Wilhelmina Ziekenhuis Assen staat al meer dan 110 jaar voor veilige en vertrouwde zorg in de Drentse hoofdstad. Het doel van het ziekenhuis is om de kwaliteit van leven te verbeteren van alle inwoners van Drenthe en in het bijzonder van de patiënten van het ziekenhuis. In de bekende Ziekenhuis top 100 staat het WZA al jaren bij de vijftien best presterende ziekenhuizen.

Nog belangrijker vindt het ziekenhuis echter dat de patiënten tevreden zijn over de zorg die het ziekenhuis levert. Maar ook dat het ziekenhuis voldoet aan de verwachtingen van de doelgroep. ZorgfocuZ werd gevraagd om voor de afdelingen verloskunde, gynaecologie en kindergeneeskunde ene onderzoek te doen waarbij naast de bekendheid en het imago van de afdelingen ook werd ingezoomd op het nieuwe Ouder- en Kindcentrum. Het onderzoek betrof een vragenlijstonderzoek onder patiënten, verwijzers en inwoners van het adherentiegebied. Op basis van de onderzoeksresultaten konden we het ziekenhuis gerichte adviezen geven voor beleid in marketing en communicatie.

Voorbeeldcases

Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten