Cosis helpt kwetsbare mensen met een verstandelijke en/of psychische beperking grip te krijgen op het leven. Dit doet de organisatie in de provincies Groningen en Drenthe, waarbij de organisatie er op focust dat iedereen op z’n eigen manier, in z’n eigen tempo en naar z’n eigen mogelijkheden mee moet kunnen doen in de samenleving. De organisatie vindt dat ieder mens de kans moet krijgen om talenten en mogelijkheden te benutten en te ontwikkelen. Om een beeld te krijgen van de manier waarop de markt zich ontwikkelt in het verzorggingsgebied van Cosis, heeft ZorgfocuZ een marktanalyse uitgevoerd.
De uitvoering van de Marktanalyse voor Cosis
Om de ambitie om er voor iedereen te zijn waar te kunnen maken, is het voor Cosis ontzettend belangrijk om continu een goed beeld te hebben van de relevante ontwikkelingen binnen het verzorgingsgebied. Zo wenst Cosis zicht te houden op de manier waarop een bepaalde zorgvraag zich ontwikkelt in een specifieke gemeenten of hoe bepaalde doelgroepen zich op provinciaal niveau (of in de zorgkantoorregio) ontwikkelen. ZorgfocuZ heeft een onderzoeksrapport opgeleverd met een visuele presentatie van de cijfers, vergezeld door een beschrijvende en samenvattende managementrapportage. Het onderzoek geeft Cosis een duidelijk beeld van de ontwikkelingen in hun verzorgingsgebied, waarmee (de vastgoedafdeling van) Cosis verdere stappen kan maken in haar planvorming.
“ZorgfocuZ heeft voor de gebiedsvisies van Cosis externe data verzameld, gepresenteerd en geanalyseerd. De visuele presentatie van de cijfers was verhelderend en overzichtelijk en het project is goed verlopen.”
Jacqueline van Dinten – Manager Markt en Communicatie
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Wilt u meer weten over een marktanalyse en onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Robbert Klein Koerkamp en laat u overtuigen van onze meerwaarde.
U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 82 00 461 (locatie Groningen) of 030 20 74 269 (locatie Utrecht).