Isala

Marktonderzoek en marketingadvies

Isala, het topklinische ziekenhuis uit Zwolle, heeft diverse ambities om de positie van het ziekenhuis te versterken. Daarbij hoort in sterke mate ook dat de RVE’s (Resultaat Verantwoordelijke Eenheden) zelf het initiatief moeten nemen om tot concrete marketingacties te komen.Wij hebben diverse RVE’s van Isala hierbij ondersteuning geboden.

Om te komen tot de juiste strategische marketingkeuzes, zijn wij allereerst per RVE gestart met het maken van gedegen klant- en marktanalyses. Vanuit systematische analyses van de marktsituatie per specialisme kregen we inzichten in de klantengroepen, verwijzersgedrag, het concurrentieveld en andere relevante externe beïnvloedende factoren voor de adherentie. Dit vormde de basis voor het ontwikkelen van marketingstrategische keuzes (keuzes over doelgroepen en positionering), die vervolgens samen met de RVE-managers en de ondersteunende communicatiemedewerkers zijn vertaald naar een communicatieplan per RVE. Uiteraard met een complete uitwerking van concrete marketingactie(s) en een adequate planning in de uitwerking van de marketingmix (de 5 P’s: Product, Plaats, Personeel, Prijs en Personeel)

Voorbeeldcases

Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten