Nicon Care is een organisatie die huishoudelijke hulp en ambulante ondersteuning biedt in meerdere gemeenten in de regio Groot-Amsterdam en Almere. De organisatie heeft als doel haar cliënten te ondersteunen bij het zo lang mogelijk zelfstandig en zelfredzaam thuis wonen. Nicon Care gelooft dat zorg persoonlijker kan en houdt daarbij rekening met de culturele en religieuze achtergrond van de cliënt. Door te werken met kleine, vaste teams, waarborgen zij een vertrouwde en consistente zorgverlening. De organisatie vroeg ZorgfocuZ om te ondersteunen bij het uitvoeren van een cliëntervaringsonderzoek naar de huishoudelijke hulp.
Uitvoering cliënttevredenheidsonderzoek huishoudelijke hulp
Om de kwaliteit van de dienstverlening te waarborgen en waar mogelijk te verbeteren, heeft Nicon Care een cliënttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder cliënten die hulp bij het huishouden ontvangen. In samenwerking met Nicon Care is een vragenlijst ontwikkeld die nauw aansluit bij hun informatiebehoefte. Dit onderzoek richtte zich op verschillende aspecten van de dienstverlening, zoals het eerste contact rondom de hulpvraag, de communicatie met Nicon Care en de ervaringen met de huishoudelijke hulp zelf.
Nadat de data was verzameld werden de resultaten weergegeven in ons online klantenportaal ImpulZ. De uitkomsten van dit onderzoek bieden waardevolle inzichten in de tevredenheid van cliënten en vormen een belangrijke basis voor het optimaliseren van de zorg- en dienstverlening.
Meer weten?
Wilt u meer weten over een cliëntervaringsonderzoek huishoudelijke hulp en onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Imme van der Velde en laat u overtuigen van onze meerwaarde!
U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 82 00 461 (locatie Groningen) of 030 20 74 269 (locatie Utrecht).