Gemeenten Purmerend en Waterland

Cliëntervaringsonderzoek gebruikers AOV gemeenten Purmerend en Waterland

De gemeenten Purmerend en Waterland hebben samen het aanvullend openbaar vervoer (AOV) ingekocht. In beide gemeenten viel op dat er een verschil werd waargenomen tussen de ervaringen van cliënten en consulenten enerzijds en het beeld dat wordt geschetst door de gecontracteerde vervoerder anderzijds. De beide gemeenten waren daarom geïnteresseerd in het houden van een onafhankelijk cliëntervaringsonderzoek onder gebruikers van het AOV. In samenwerking met onderzoeksbureau ZorgfocuZ is dit onderzoek uitgevoerd.

Uitvoering van het cliëntervaringsonderzoek

Om een antwoord te geven op de vragen van de gemeenten Purmerend en Waterland is onder een steekproef van gebruikers een vragenlijstonderzoek uitgezet. De vragenlijst is toekomstbestendig opgesteld, zodat deze in de toekomst eventueel kan dienen als de basis voor een vervolg- en effectmeting. De doelgroep is per post benaderd met een vragenlijst en een begeleidende brief. De gebruikers kregen de mogelijkheid om de vragenlijst op papier of online in te vullen. Met het onderzoek is de tevredenheid van cliënten met het AOV in kaart gebracht. Daarnaast biedt het onderzoek concrete handvatten om de dienstverlening in de toekomst nog verder te kunnen verbeteren.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Wilt u meer weten over een cliëntervaringsonderzoek en onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega Imme van der Velde en laat u overtuigen van onze meerwaarde!

U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 82 00 461 (locatie Groningen) of 030 20 74 269 (locatie Utrecht).

Voorbeeldcases

Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten