De gemeenten Purmerend en Waterland hebben samen met nog twee andere gemeenten het aanvullend openbaar vervoer (AOV) ingekocht. Beide gemeenten willen een onafhankelijk cliëntervaringsonderzoek laten uitvoeren, dat kan laten zien hoe cliënten het gebruik van het aanvullend openbaar vervoer ervaren. Het onderzoek moet input opleveren voor mogelijke verbeteringen. De gemeenten hebben op basis van goede eerdere ervaringen, ZorgfocuZ gevraagd om dit onderzoek uit te voeren.
Aanpak cliëntervaringsonderzoek aanvullend openbaar vervoer
De onderzoeksdoelgroep betreft cliënten die gebruik maken van het AOV in de beide gemeenten. In totaal gaat het om ca. 4.000 cliënten. Hierbij wordt specifiek gekeken naar cliënten die in de afgelopen 6 maanden ten minste één keer het AOV hebben gebruikt.
Alle cliënten waarvan een emailadres beschikbaar was, zijn per email benaderd. In dit geval ontvingen cliënten een uitnodiging per mail met een link naar onze online vragenlijst. Cliënten waarvan geen emailadres beschikbaar was, zijn per post benaderd. Cliënten ontvingen een vragenlijstpakketje (envelop) met daarin: een uitnodigingsbrief, de schriftelijke vragenlijst en een portvrije retourenvelop naar het antwoordnummer van ZorgfocuZ (waarmee cliënten de ingevulde vragenlijst konden retourneren).
Wat kunnen wij voor u betekenen?
Wilt u meer weten over het cliëntervaringsonderzoek aanvullend openbaar vervoer (AOV) of cliëntervaringsonderzoek doelgroepenvervoer? Neem gerust contact op met onze collega Martin Bloem en laat u overtuigen van onze meerwaarde.
U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 82 00 461.