Interzorg

Cliëntervaringen verzamelen op ZorgkaartNederland via interview- en belteam

Stichting Interzorg Noord wenst meer inzicht in de ervaringen van cliënten. Interzorg wil gebruik maken van ZorgkaartNederland en heeft onderzoeksbureau ZorgfocuZ gevraagd om cliëntervaringen voor ZorgkaartNederland te verzamelen. Interzorg wil aan de hand van de uitkomsten van het onderzoek ‘leren en verbeteren’. Door de geplaatste waarderingen wil Interzorg daarnaast een goed beeld schetsen van de zorg die cliënten mogen verwachten.

Verzamelen van cliëntervaringen voor ZorgkaartNederland

Interzorg heeft 10 locaties en meer dan 700 cliënten. De wens van Interzorg is om gebruik te maken van interviews op locatie en van telefonische interviews. Per locatie passen we maatwerk toe en wordt bekeken welke methode het beste past bij de cliënten.

Voor het verzamelen van cliëntervaringen op ZorgkaartNederland hebben wij een werkproces ontwikkeld om het onderzoek in goede banen te leiden. Denk hierbij aan het toepassen van maatregelen om zo klantvriendelijk mogelijk onderzoek te doen en het verkrijgen van een zo hoog mogelijke respons.

Onze projectleider stemt de opzet van het onderzoek af met Interzorg en stuurt het belteam en het interviewteam aan. Wij verzamelen alle waarderingen volgens bepaalde specificaties en spelregels van ZorgkaartNederland. De uitgevraagde waarderingen worden door ons bij ZorgkaartNederland aangeleverd voor publicatie op Zorgkaart Nederland.nl.

Ervaren belteam en interviewteam

ZorgfocuZ is een ervaren onderzoeksbureau in de zorg- en welzijnssector. Wij zijn erkend partner van ZorgkaartNederland en gemachtigd om namens ZorgkaartNederland waarderingen (reviews) te verzamelen voor zorgaanbieders.

  • Wij beschikken over interviewers die veel ervaring hebben met het vergaren van waarderingen voor ZorgkaartNederland.
  • Onze interviewers zijn speciaal getraind voor het afnemen van telefonische en face-to-face interviews en zij weten op basis van hun ervaring goed hoe ze optimaal de ZorgkaartNederland vragenlijst kunnen afnemen bij cliënten.
  • Wij willen graag benadrukken dat wij geen externen inzetten (b.v. een callcenter) en dus gebruik maken van onze eigen mensen die dagelijks bezig zijn met onderzoek in de zorg. Zodoende kunnen wij een hoge mate van kwaliteit waarborgen.

Meer weten?

Wilt u meer weten over het verzamelen van cliëntervaringen op ZorgkaartNederland, onze aanpak of wilt u direct een offerte aanvragen? Neem gerust contact op met onze collega’s Martin Bloem of Maartje Koops en laat u overtuigen van onze meerwaarde.

U kunt ons ook bereiken via ons contactformulier of u kunt ons bellen op 050 82 00 461.

Voorbeeldcases

Hieronder vindt u nog meer voorbeeldprojecten.

Zijn onze onderzoeksoplossingen iets voor u?

Sluiten